Per començar a endinsar-nos en el tema de l’entrada d’avui
necessitem tenir clar aquest concepte:
"Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d'Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d'un projecte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats"
Així doncs, podríem dir (amb les nostres paraules) que una WebQuest (en català, webquesta) és una activitat didàctica guiada en la xarxa que està basada en el desenvolupament de les competències bàsiques. Un dels seus objectius és que l'alumne resolgui el problema que el professor li planteja amb l'ajut d'uns determinats recursos d'Internet.
La creació d'una webquest és una tasca semblant al fet de dissenyar una unitat didàctica. Algunes característiques de la webquest són que ha de tractar d'un tema que pertanyi a alguna àrea curricular i que està dirigida a l'alumnat.
També cal dir, que el fet de seguir la seva estructura és molt important, ja que està dividida en diferents aspectes.
El primer que trobarem en una webquest és una introducció per orientar i motivar als alumnes, i presenta'ls-hi el problema o el tema sobre el qual hauran de treballar. El següent apartat és la tasca, en el qual es descriu l'activitat que haurà de fer l'alumne. El tercer és el procés. Aquest punt serveix per explicar les estratègies que hauran d'utilitzar per fer l'activitat. Tot seguit, se'ls presenten també els recursos que poden fer servir. Els tres darrers apartats són l'avaluació, la conclusió i les orientacions al professor. En l'avaluació s'explica com s'avaluarà el treball. En la conclusió es fa un breu resum de l'activitat. I per últim, en les orientacions al professor, s'inclouen conceptes, objectius i continguts per ajudar al professorat a posar en pràctica aquest recurs d'Internet.
I per què serveixen?
Per una part, les webquest donen la oportunitat als mestres per crear el material que es treballarà a les aules, a més de facilitar diferents recursos als alumnes per la seva motivació i per adquirir el coneixement de maneres diferents a les tradicionals. Per una altra part, vist des del punt de vista de l'alumne, és amb les webquest que comença a ser més el protagonista dels seus propis aprenentatges, a diferència d'anteriorment que ho era el llibre.
Per més informació, us enllaço una web que parla sobre tots aquests aspectes que acabo de explicar-vos.
http://webquest.org/

Així doncs, podríem dir (amb les nostres paraules) que una WebQuest (en català, webquesta) és una activitat didàctica guiada en la xarxa que està basada en el desenvolupament de les competències bàsiques. Un dels seus objectius és que l'alumne resolgui el problema que el professor li planteja amb l'ajut d'uns determinats recursos d'Internet.
La creació d'una webquest és una tasca semblant al fet de dissenyar una unitat didàctica. Algunes característiques de la webquest són que ha de tractar d'un tema que pertanyi a alguna àrea curricular i que està dirigida a l'alumnat.

El primer que trobarem en una webquest és una introducció per orientar i motivar als alumnes, i presenta'ls-hi el problema o el tema sobre el qual hauran de treballar. El següent apartat és la tasca, en el qual es descriu l'activitat que haurà de fer l'alumne. El tercer és el procés. Aquest punt serveix per explicar les estratègies que hauran d'utilitzar per fer l'activitat. Tot seguit, se'ls presenten també els recursos que poden fer servir. Els tres darrers apartats són l'avaluació, la conclusió i les orientacions al professor. En l'avaluació s'explica com s'avaluarà el treball. En la conclusió es fa un breu resum de l'activitat. I per últim, en les orientacions al professor, s'inclouen conceptes, objectius i continguts per ajudar al professorat a posar en pràctica aquest recurs d'Internet.
I per què serveixen?
Per una part, les webquest donen la oportunitat als mestres per crear el material que es treballarà a les aules, a més de facilitar diferents recursos als alumnes per la seva motivació i per adquirir el coneixement de maneres diferents a les tradicionals. Per una altra part, vist des del punt de vista de l'alumne, és amb les webquest que comença a ser més el protagonista dels seus propis aprenentatges, a diferència d'anteriorment que ho era el llibre.
Per més informació, us enllaço una web que parla sobre tots aquests aspectes que acabo de explicar-vos.
http://webquest.org/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada